
Gry wideo nie przeszkadzają spać
16 kwietnia 2010, 16:24Powszechne przekonanie o niezdrowych skutkach grania w brutalne gry obejmuje doniesienia o kłopotach z zasypianiem. Czy tak jest naprawdę? Okazuje się, że co najmniej nie do końca.

„Świteź” – gra karciana inspirowana „Balladami i romansami” Mickiewicza
25 sierpnia 2022, 10:16Ukazała się gra karciana „Świteź”, inspirowana debiutanckim zbiorem wierszy Adama Mickiewicza „Ballady i romanse”. Jest ona zintegrowana z internetową platformą wiedzy. Za koncepcję i realizację projektu odpowiada Agencja Promocyjna OKO.
Pantofelek w roli Pac-Mana
16 stycznia 2011, 19:52Podczas, kiedy grafika komputerowa coraz bardziej przypomina życie, naukowiec ze Stanford University poszedł w drugą stronę i zastąpił generowaną grafiką prawdziwym życiem i żywą postacią, bohaterem gry uczynił bowiem znane ze szkolnej biologii - pantofelki.

Gry odpędzają koszmary
9 marca 2011, 10:35Żołnierze, którzy przed udaniem się na spoczynek grają w gry związane z przemocą i wojną, mają mniej brutalne sny. Wiele wskazuje więc na to, że np. Counter-Strike uchroni ich przed koszmarami.

Cyfrowe gry wojenne USA i Chin
17 kwietnia 2012, 17:54Guardian twierdzi, że w ubiegłym roku USA i Chiny dwukrotnie w tajemnicy przeprowadziły gry wojenne w cyberprzestrzeni. Kolejne są planowane na maj bieżącego roku.
Gry jak narkotyki
11 grudnia 2013, 12:58Południowokoreański parlament pracuje nad ustawą, zgodnie z którą popularne online'owe gry będą traktowane jako antyspołeczne uzależnienie, podobne do hazardu, narkotyków i alkoholu. Ustawa, wspierana przez organizacje rodziców, organizacje religijne i lekarzy nie podoba się graczom i przemysłowi rozrywkowemu

Światowi specjaliści o grach polepszających funkcjonowanie mózgu
2 grudnia 2014, 13:50Wystarczy kilka minut surfowania po sieci, by przekonać się, że istnieje cały przemysł "treningu poznawczego", zwanego potocznie "treningiem mózgu". Firmy oferujące różnego typu gry zapewniają, że zwiększają one możliwości poznawcze czy polepszają pamięć i chronią przed degeneracją związaną ze starzeniem się.

Rekord w układaniu kostki Rubika
1 czerwca 2007, 09:16Dwóch naukowców z Northeastern University udowodniło, że aby ułożyć słynną kostkę Rubika, wystarczy wykonać tylko 26 ruchów. Stwierdzenie to dotyczy jakiegokolwiek ustawienia kolorowych pól. To nowy rekord, poprzedni najlepszy wynik to 27 ruchów.

Ośmioramienny bandyta
10 listopada 2008, 15:20Jak wiele innych, akwarium Sea Star w Koburgu jest zimą zamykane dla odwiedzających. Jedynymi pojawiającymi się tam wtedy ludźmi są więc pracownicy techniczni i opiekunowie zwierząt. Ku zdumieniu wszystkich nocą coś (a może ktoś) zaczęło powodować zwarcie, przez co po krótkim rozbłysku do zbiornika przestawał dopływać tlen.

Ślady niebezpiecznej choroby genetycznej znaleziono już u 2-tygodniowych zarodków
6 października 2021, 14:16Pląsawica Huntingtona, niebezpieczna choroba genetyczna ośrodkowego układu nerwowego, której cechami charakterystycznymi są zaburzenia ruchowe, otępienie i zaburzenia psychiczne, zwykle objawia się pomiędzy 3. a 5. dekadą życia. Naukowcy z Rockefeller University donieśli właśnie o znalezieniu śladów tej choroby u 2-tygodniowego ludzkiego embrionu
« poprzednia strona następna strona » 1 2 3 4 5 6 7 8 9 …